Salată pentru carențele de iarnă

După atâtea sărbători cu mâncare îmbelșugată și grea, simt foarte tare nevoia de niște legume, ceva proaspăt și cu vitamine. Probabil că am ceva carențe.

De roșii, castraveți și de-astea nu poate fi vorba, sunt și scumpe, nu-s de aici și n-au nici un gust, iar varza nu mă încântă momentan. La o raită prin piață găsesc, însă, fix legumele de care am nevoie: astea rădăcinoasele.

Pentru vreo două porții zdravene am folosit următoarele:

  • 1 morcov mic
  • 1/2 rădăcină de țelină mică
  • 1/2 sfeclă roșie mică
  • 1/2 gulie
  • 2 mere
  • o ceapă roșie, și ea mică
  • zeama de la 1/2 lămâie (sau oțet de mere, după gust)
  • puțin ulei, sare
  • (se poate pune și un vârf de linguriță de zahăr sau miere, dar nu-i musai)

Toate legumele și merele se rad pe răzătoarea mare, mai puțin ceapa care se toacă mărunt. Se stoarce și lămâia, se pune nițel ulei și sare, după cum îi place fiecăruia și se amestecă. Ta-daaam! Gata salata energizantă!

Nu mai are sens, cred, să zic că puteți să jonglați cu ingredientele, că doar nu-i nimic bătut în cuie! Dacă aș fi avut, aș fi adăugat și niște semințe de floarea soarelui sau de dovleac, dar așa adaug doar niște semințe de in-pentru că mai am câteva și nu strică.

M-am zgâriat pe ochi că n-am avut baterie la aparat să fac și o poză, că arătau tare vesele legumele, și înainte de a fi rase și după.

Salata asta se poate mânca așa cum e ea, goală, sau cu ceva friptură-pentru carnivori, sau–cum m-am gândit eu dar n-am mai avut chef să fac, cu niște hummus –făcut din fasole uscată – și lipie. Mniam!

5 responses to this post.

  1. mmmm :) deja imi „ploua-n gura” de pofta. maine o sa mananc o salata uriasa :D

    Răspunde

  2. Posted by sleepy dwarf on 17/02/2011 at 3:47 pm

    Da’ rosiile care se gasesc iarna in magazin sunt artificiale rau si nesanatoase :-< Si cam toate legumele care in mod normal nu se fac iarna. Nu?

    Răspunde

Lasă un răspuns

