Fir de pir – greu de stârpit

Lansăm, în sfârșit, revista online Fir de pir, unde voi mai scrie și eu, împreună cu niște buni amici de-ai noștri de pe net.

Despre ce scriem acolo?

Păi… avem următoarele categorii: Mediu, Economie, Practice, Sănătate, Spiritualitate, Recenzii (de cărți, filme și site-uri care ne plac sau nu) și categoria noastră specială– Rizomi.

RIZÓM, rizomi, s. m. Tulpină subterană simplă sau ramificată, lipsită de clorofilă, a anumitor plante, cu aspect asemănător rădăcinii, de care se deosebește prin prezența mugurilor la subsuoara unor frunze rudimentare, în formă de solzi, și prin structura internă. – Din fr. rhizome.

Adică idei legate care se râspândesc rapid, ducând la invadarea culturilor slăbite, care nu reușesc să formeze un ecosistem stabil.

De ce Fir de pir?

Așa cum e de așteptat, în viața noastră vin momente de nelămurire, când întrebările ce nu-și găsesc răspunsul ne îndeamnă: “Apasă butonașul DESPRE, acolo totul va fi mai clar!”

Am încercat să anticipăm următoarele trei variante:

Presupusa Întrebare 1: Am chiulit de la școală și nu am apucat să învăț ce naiba e pirul și de ce are fir?

Răspuns 1: Pirul este o plantă erbacee, adică o iarbă. Din statisticile CENE (Comisia Europeană de Nimicire a Etnobotanicelor) rezultă că înca nu este fumată de preșcolari dar ar putea să fie dacă li s-ar oferi la colțul grădiniței, deci pirul este o plantă potențial periculoasă.

PI2: Buruiana asta mi-a invadat gazonul, livada, aleile, șoselele asfaltate și a încolțit până și pe acoperiș! Sunt disperat și nicăieri pe site-ul vostru nu am găsit o metodă care să-mi explice cum să scap de el.

R2: Preferabil este s-o lași baltă, câștigând astfel încă o ocazie de a vă bucura – și tu și pirul – de viață. Alternativ, poți încerca cu ierbicid general tip glifosfat (Roundup TM), cu avantajul că vei ucide nu numai pirul ci și orice altă plăntuță care a avut tupeul să încolțească în locul respectiv, afectând probabil sanatatea multor altor vietăți, inclusiv a ta și a familiei tale. În anii urmatori, repeți tratamentul căci pirul se întoarce rapid, cu agresivitate, în locurile de unde a fost exterminat.

Deci repeți ierbicidarea până te saturi și accepți sfatul cu lăsatul baltă, sau până mori și firele de pir vor încolți vesele pe mormântul tău iar copiii, daca i-ai educat cum trebuie, vor continua să-l ierbicideze în speranța că astfel te vei odihni în pace.

PI3: Bine bine, știam ce e pirul dar nu înțeleg ce treabă aveți voi cu firul acestuia.

R3: Hmmm… poate că unii simțim că încolțește în noi ceva care, privit de cei ce pun întrebările la modul PI2, trebuie ierbicidat. Sau poate am simțit că ne lipsește rizomul, acel organ menit să ne lege de tine și de ceilalți, de pamânt și de tot ce e viu. Sau doar suntem curioși cum arată un punct de vedere din care buruienile merită să trăiască.

Ori pur și simplu n-am găsit altă rimă.

Anunțuri

3 responses to this post.

  1. Posted by Ovi on 18/12/2010 at 11:02 am

    Misto initiativa.

    Sloganul asta „greu de starpit” e asa un „in your face statement” de revolta/rebeliune/antisistem/etc. combinata cu o doza mare de ego si tupeu ca parca imi suna mai degraba a propaganda de tip Hugo Chavez/Kim Jong Il decat promovarea unui mediu de raspandire a ideilor. Daca tot e „Fir de pir” eu as fi mers pe „raspandit, nu creste chiar oriunde” – in sensul ca asa cum nici planta nu creste chiar peste tot – zonele de tundra si desert, de exemplu – nici ideile bune, oricate beneficii ar aduce nu vor fi receptate daca nu exista deschidere, adica terenul nu e suficient de fertil.

    Plus, constructia brandului „Fir de pir” ar fi mai potrivit sa inceapa cu un element pozitiv de diferentiere – dezvoltarea in retea – decat cu unul negativ – buruiana care e greu de eliminat.
    Alta chestie faina e ca poti sa te legi de ideile gata livrate – pirul e o buruiana doar in mediile in care monocultura e dorita sau perceputa ca obligatorie – gazon curat, culturi agricole in productie de tip intensiv – altfel e doar o alta iarba care face fotosinteza, poate fi pascuta de ierbivore, mancata de insecte si descompusa de bacterii. Cu alte cuvinte doar o alta specie in ecosistem – iar extrapoland fiecare idee, buna rea are rolul ei intr-un ecosistem virtual, asa ca precum pirul care nu e bun sau rau decat atunci cand incerci sa elimini un numar mare de specii, asa si ideile e mai potrivit sa fie diverse si sa circule.

    Scanand un pic paginile derivate din link si analizand partea grafica mi-a venit un slogan si mai potrivit:dezvoltat in retea.
    Pirul se raspandeste in retea, initiativa asta e facuta impreuna cu niste oameni pentru alti oameni, elementul catchy/pozitiv/de dorit este si mai e si incadrabil in grafica. :D

    Si mai am o intrebare: revista sau blog colectiv? Pentru ca REVÍSTĂ, reviste, s. f. 1. Publicație periodică ce cuprinde articole, studii, dări de seamă, note din domenii variate sau dintr-o anumită specialitate. pe cand un blog colectiv este opera unei echipe de autori care posteaza articole pe mai multe teme, avand o directie comuna. De ex. DailyCotcodac.ro care e blog colectiv care se vrea a fi de umor (ce gluma buna, nu?) si blog.makezine.com care e blog colectiv de cultura si tehnologie DoItYourself/DoItTogether.

    Răspunde

    • „Greu de ucis 1, 2, 3, 4…” – „Live free or die hard” :)

      „dezvoltat in retea” – da ce e, software?

      Pirul are și înrebuințări medicinale. Pentru cine poate trece de eticheta de „buruiană invazivă care trebuie ierbicizată.

      „constructia brandului “Fir de pir” –

      Las că cine tre să se prindă se prinde, marketingul nu-și are locul aici.

      Revistă, blog- ce vrea fiecare.

      Răspunde

  2. Posted by Ovi on 21/12/2010 at 8:05 pm

    Alea`s filme – de fictiune. Inseamna ca si FdP e un fel de fictiune daca asa il asociezi.
    Poate avea si alte intrebuintari – la cat e de raspandit se poate folosi la impletituri fara a se afecta locul speciei in ecosistem.
    Da, e software. Ca daca era hardware se numea hackerspace, nu blog colectiv. Si e blog colectiv ca pentru a fi revista ar fi avut nevoie de periodicitate.
    Nu e vorba de marketing ci de comunicare. Sau daca vrei de marketing unde piata nu e formata din producatori/consumatori ci din emitatori/receptori. Si e important pentru ca e destul de usor sa intelegi gresit un mesaj – poate te grabesti, iei ce vezi la suprafata, nu-ti place si aia e. Sau te grabesti, vezi o chestie cu care rezonezi, arunci o privire mai adanca si hotarasti ca chestia aia e interesanta si o sa revii.

    In fine, in cazul si conditiile de fata „greu de starpit” poate e cea mai buna alegere.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: