Educația

Sir Ken Robinson și o excelentă animație de la Cognitive Media. Video găsit la colțul străzii.

Și mai avem experimentul lui Sugata Mitra, pe care demult voiam să-l menționez.

Education is a self organising system, where learning is an emergent phenomenon.

Sugata Mitra

</object>

24 responses to this post.

  1. Foarte educative:) clipurile (tocmai ce citisem acum cateva ore despre o familie din Germania ce a cerut primit azil politic in SUA pe baza faptului ca in tara lor homeschoolingul e interzis – http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1968099,00.html).
    Una din problemele sistemului educational actual e ca are ca valori supreme uniformizarea si concurenta in locul creativitatii si cooperararii. Copiii chiar sunt incredibili, daca ar fi lasati/incurajati sa se manifeste liber, daca n-ar fi presiunea si nevoia sociala de inregimentare atat de mare (ca in fabrici, cum bine spune Sir Ken Robinson) atunci sigur si societatile moderne ar arata altfel.
    O schimbare de paradigma e mai mult decat necesara.

    Răspunde

  2. Tare – experimentul din India. Curiozitatea naturala. Chiar si pentru lucruri „plictisitoare” (numai la scoala). Dupa vreo 10 ani de scoala s-a terminat. 90% sunt „oameni obisnuiti” si tot ce stiu sa spuna in fata unui lucru „ce treaba am eu cu astea, sa se ocupe scientistii!”

    Răspunde

    • Da, și-mi place cum învață în grup. Puși singuri în fața unui calculator (așa cum se face acum) nu ar fi avut rezultatele astea.

      Răspunde

  3. E prea „de tot” ca sa nu fie gandita undeva. Undeva sus de tot. Profesrorii – nu stiu, si nu gandesc nici ei mult. Putini. Sus de tot – cineva stie scopul „scolii”.

    „In visele noastre . . . oamenii accepta docili sa fie modelati. . . . Nu vom incerca sa-i transformam pe acesti oameni sau pe copii lor in filozofi sau oameni educati, sau oameni de stiinta. Nu dorim sa ridicam dintre ei autori, invatatori, poeti sau scriitori. Nu vom cauta embrioni ai unor mari artisti, pictori, muzicieni, nici avocati, doctori, predicatori, politicieni, oameni de stat, cu care suntem bine aprovizionati. Sarcina pe care ne-am propus-o este foarte simpla. . . vom organiza copii si ii vom invata sa faca intr-un mod perfect lucrurile pe care parintii lor le fac intr-un mod imperfect”
    Rockefeller (Sith Lord gradul 1)
    http://www.ascentofhumanity.com/chapter5-6.php

    Răspunde

  4. Cine sunt astia „care sunt bine aprovizionati” ? Stapanii, cine sa fie.

    Răspunde

  5. Posted by TeoB on 05/12/2010 at 11:26 am

    Excelente materialele. Si le-am preluat si eu, sper sa vad ceva asemanator cu „calculatorul din zid” si prin bibliotecile rurale romanesti :)

    Răspunde

  6. Da, e tare de tot Ken Robinson ăsta. Fain că-l ascultă tot mai multă lume! Mai știi că acum vreun an, am pus și eu un TED Talk de la el aici.

    Răspunde

  7. Posted by cezar on 06/12/2010 at 2:49 am

    cineva are ceva de invatat din filmele astea.

    mersi mult

    Răspunde

  8. Mai, Irina, ce bine ca ai pus asta aici. Tu sti de cand cautam eu primul videoclip?? De anul trecut. Asta este domeniul meu si vreau sa contribui la implementarea conceptului de invatare prin cooperare adica exact ce spun oamenii astia destepti dar cu cuvintele mele.
    Multam mult.

    Răspunde

    • Ma bucur ca te ajuta. Si suna foarte bine conceptul de ‘învățare prin cooperare’. Cum vrei să contribui la asta? Ești profesoară?

      A, să știi că ți=am trimis un mail pe adresa pe care ai folosit-o să lași commenturi, în legătură cu săpunul.

      Răspunde

  9. Imi plac la nebunie ceea ce fac toti oamenii asta la TED si la RSA. Imi pare bine ca am mai gasit pe cineva in tara asta care ii urmareste!

    Răspunde

Lasă un răspuns

