Dincolo de bani

(Articol publicat inițial în 9.03.2010)

Am marea bucurie să anunț (pentru cei din voi care încă n-ați aflat) că s-a lansat, oficial, site-ul www.dincolodebani.ro, site la care  Gab și eu lucrăm de ceva vreme – Gab mult mai mult decât mine :) .

Ce-i cu site-ul ăsta? Citez:

Un site prin care oferi și primești gratuit tot felul de produse și servicii pentru care în mod normal ai plăti.

Chestii de acest gen oricum se întâmplă tot timpul în grupurile de prieteni. Tot ce dorim noi este să formăm un grup mai extins de persoane care să se implice în a se ajuta reciproc.

Interesul nostru principal e dezvoltarea comunităţii locale. Din cauza asta, dorim aici doar membri care locuiesc în Timişoara sau prin împrejurimi (să zicem maxim Lugoj, Arad, etc).

Proiectul nostru nu este legat în nici un fel de troc. Nu trebuie să dai nimic în schimb celui care te-a ajutat, ci este chiar de recomandat să ajuţi mai bine pe altcineva. Cum s-ar zice “pay it forward”. Totuşi, dorim ca fiecare membru să primească de la comunitate şi să ofere comunităţii în cantităţi cam egale. Ce înseamnă asta? Că acest site nu este pentru acţiuni caritabile. Dacă cineva este interesat doar să ofere sau doar să primească, aici nu e locul potrivit. Ne plac acțiunile caritabile, doar că proiectul nostru nu e pentru asta. Noi încercăm să formăm o comunitate. O adunatură de bogați care ajută săracii nu este o comunitate.

Vă invit, așadar, să vă înscrieți și să-l folosiți cu încredere. Încredere în oameni.

18 responses to this post.

  1. Posted by Ovi1offewest on 10/03/2010 at 12:15 am

    Faina initiativa, cred ca va creste mai repede decat va asteptati tu si Gab.

    Răspunde

  2. Păi felicitări şi ţie, sper ca în curând să vă extindeţi în toată ţara :)

    Răspunde

  3. „site la Gab și eu lucrăm” – cum vine exprimarea asta?

    Răspunde

  4. PS: „Membri” se scrie cu un singur I – in meniul de pe site e scris cu 2 i. Scrii cu doi de i cand articulezi cuvantul intr-un context de genul „Membrii Academiei Române” – „membri ai academiei / Membrii Academiei” – intelegi cum se articuleaza.

    Mi-a sarit direct in ochi, te rog sa nu crezi ca vreau sa gasesc motive de critica, ideea voastra imi place

    Răspunde

  5. m-am uitat pe site…. nu da impresia de comunitate, ci de mica publicitate. va propun daca doriti o comunitate sa fie un soi de forum, anunturi puse unul sub altul cu prezentari seci „ofer” „caut” aduc a Publitim, sincer……. orice site banal de anunturi are formatul acesta, meniu „cereri” meniu „oferte” – si nu e nici o comunitate, e vorba doar de anunturi, relatia ofertant-beneficiar.

    Comunitate este doar pentru ca iti faci cont, ori daca vine unul din Oradea in Tm si vede site-ul, suna pe cel care a pus anuntul, ia produsul gratuit si pleaca.
    Unele anunturi au nr de telefon si nu cred ca intereseaza pe unul care are ceva de donat cui ii doneaza.

    De exemplu si eu am obiecte de care vreau sa scap si nu vreau sa le arunc. Pot pune anunt atat in Publitim cat si pe site-ul vostru.

    Răspunde

    • Pe de altă parte, când oferi sau ceri un serviciu, oamenii ajung să relaționeze. Cari o canapea, gătești cu cineva, repari o chestie…
      Deja am cunoscut personal pe câțiva dintre membrii, iar site-ul s-a lansat de doar câteva zile.

      O comunitate nu se naște brusc, ci se formează, crește. Există un grup de discuții, dacă te-ai uitat pe site cu siguranță ai văzut asta. Pentru început e suficient, un forum va urma când se va simți nevoia. Sperăm ca această comunitate să fie una offline, în care membrii se mai întâlnesc și în realitate, nu una în care-și scriu pe forumuri.

      Ești binevenit să pui anunț și în publitim și pe site dacă vrei să scapi de ceva. Sunt curioasă dacă îți răspunde cineva dacă ceri ceva pe gratis în publitim.

      Mersi de corectură. Ce să facem, suntem niște analfabeți cu intenții bune :)

      Răspunde

  6. Radu, aș aprecia dacă te-ai limita să restrângi ce ai de zis în unul-două comentarii succesive, din rațiuni de design al blogului meu. Mulțumesc.

    Răspunde

  7. Posted by Radu on 10/03/2010 at 12:53 pm

    oricum mi-ai moderat 3 comentarii, grupate mai jos:

    nu vreau sa ma inscriu pe grupul de discutii. ce e propunerea asta cu ton superior ? ti-am propus aici, daca accepti sugestia bine, daca nu nu. Web-ul e si domeniul meu, imi dau cu presupusul in mod mai liber :)
    eu incercam sa te ajut sa obtii mai mult de la site. Spui de parca te-am criticat.
    nu fi rea ca nu-ti mai dau idei gratuite – apropos de ideea de “dincolo de bani”. Ideile pot sa si coste :-)))))) Si eu la site-uri lucrez scump, sa stii.

    ai blog, ai comentarii. faci site, este apreciat sau criticat. get used to it. it happens to me all the time.

    Răspunde

    • Puteai să le grupezi de la început, și timpul meu e limitat, nu-mi place să fie nevoie să moderez comentarii.

      Tind să nu apreciez foarte mult formulări de genul „Ideile pot sa si coste :-)))))) Si eu la site-uri lucrez scump, sa stii. „. Plus că pe mine, personal, nu mă interesează.

      „Irish coffee, you know?”

      Răspunde

      • Irish coffee, I know. Si bere Guinness. „Those who came here to drink to forget, please pay in advance.”. Unii ar zice ca „se mai desfata” uneori.
        Eu ti-am dat pentru tine o idee ce mi s-a parut faina, dar presupun ca ai interpretat negativ sugestia si mi-ai zis sa imi fac site cum vreau eu (cu semn de exclamare) – si comentariul acela l-ai si sters, dar asta e motivul pentru care ti-am raspuns asa. Ma opresc aici.

        Răspunde

  8. excelenta veste, felicitari amandurora!!

    cel mai mult imi place ca va intereseaza ideea de comunitate, nu doar de dat chestii gratis. faptul ca grupul e local e o mare bila alba, asa va fi mult mai usoara interactiunea intre membrii.

    daca as locui in timisoara as participa si eu cu drag:)

    Răspunde

  9. Nice post!

    Răspunde

  10. I-am facut si eu reclama pe blog :D

    Răspunde

Lasă un răspuns

