Thunderstorm on Christmas

25 decembrie, ora 23.37.

Crăciun.

Afară tună și plouă torențial iar pe mine tocmai m-a mușcat un țânțar.

Chiar nu te poți plictisi, mereu se întâmplă ceva interesant în perioada asta!

Ei bine, până una-alta, un Crăciun fericit să aveți, și restul zilelor la fel. G’nite!

34 responses to this post.

  1. un Craciun cat mai fericit si tie and stay out of the rain :)

    Răspunde

  2. Posted by Gab on 26/12/2009 at 2:51 am

    Ceea ce s-ar numi instabilitate climatica.

    Care desigur nu e din cauza civilizatiei noastre. Explicatia asta e doar o mare conspiratie a oamenilor de stiinta, la fel ca si teoria evolutiei.

    (avertisment pentru cine nu ma stie: comentariul este sarcastic)

    Răspunde

  3. Da-da, Gabriel este sarcasmul în persoană, fiți cu ochii în 4!

    Răspunde

  4. Si ce vijelie…. Craciun fericit!

    Răspunde

  5. Craciun fericit ! :)
    Gab – incalzirea globala nu e provocata de oameni, de fapt nu exista incalzire globala, de fapt inghetam nu se vede :) hahahha

    Răspunde

  6. Instabilitate climatică mi se pare un nume mai potrivit acum (deși nu cred că e un termen oficial, mai degrabă se zice” schimbări climatice”) , e ba prea rece când nu te-aștepți, ba prea cald, și vijeliile sunt într-adevăr la ordinea zilei. Asta la noi, într-un climat despre care am învățat la școală, nu demult, că e temperat, cu 4 anotimpuri. Yeah. Right.

    În „What a Way to Go: Life at the End of Empire” parca, zicea un nenea nativ-american că vântul puternic e asociat cu mari schimbări (dacă țin bine minte). Cred că știu ei ce știu.

    Pentru cine n-a văzut filmul, îl recomand.
    … „we can do way, way better then Empire”

    Răspunde

  7. Am zis ceva ? Glumeam :). Da 80% sunt de acord – noi am schimbat clima. Interesant film, il postez si eu :)

    Răspunde

    • In afara de CO2 – ce suprafata impadurita era acum 1000 de ani, si ce suprafata e acum. Vedeti cu Google earth, ma uit si vad numai distrugere. Padurile influenteaza temperatura si precipitatiile, cursul raurilor, eroziunea, impiedica desertificarea. Toate astea sigur influenteaza clima. „Agricultura”. E un lucru foarte distrugator, de cand cu tehnicile moderne. Ar trebui sa avem grija.

      Răspunde

      • Desigur- acum suntem prinsi. Depindem de agricultura – in forma actuala. Unii spun ca pot obtine productii mai mari, cu agricultura organica, si fara sa distruga nimic, bravo lor ar trebui sa copiem rapid.
        Cu cat distrugem mai mult cu atat crestem mai mult, cu atat avem nevoie sa distrugem mai mult. Nu poate continua la nesfarsit, planeta e finita. Macar daca am distruge numai pentru „noi” si am face numai lucruri folositoare oamenilor in general…

        Răspunde

        • Posted by Gab on 27/12/2009 at 3:28 pm

          Eu unul sunt destul de suspicios in legatura cu productiile mari prin agricultura organica.

          Mai multa hrana pentru omul culturii noastre o sa insemne intotdeauna mai putina hrana pentru restul.

          Nu putem mari cantitatea de biomasa de pe planeta, dar putem in schimb sa o micsoram, si asta si facem.

          Răspunde

          • Gab, dacă o parte (cât mai mare) din cât e folosit acum pentru agicultura de tip totalitar e folosita pentru agricultura organică, tot e un pas înainte, mai ales că agricultura organică nu produce așa de mult.
            Deci dacă n-am acapara mai mult din spațiu pentru agricultura organică, ci s-ar folosi din spațiul deja folosit pentru agricultură.
            Deși …acum mă gândesc, terenul ăla e deja secătuit, e nevoie de mult timp ca să-și revină….

            Răspunde

            • Pai da numai ca mai putina productie nu e ceea ce se doreste. Doar trebuie sa fie hraniti si cei din lumea a treia, ei duc mare lipsa de mancare.

              Ei nu duc lipsa de bani, ci doar de mancare, toti conduc BMW X5-uri, si intre timp mor de foame.

              Din nou infricosatorul meu sarcasm :p

              Răspunde

    • Știu, am înțeles ce ai zis, eu am făcut mențiunea doar pentru că tu ai folosit termenul de „încălzire globală”, termen care este acum înlocuit cu cel de „schimbări climatice”, pentru că nu e vorba doar de încălzire, deși se întâmplă și asta. Mulți dintre cei care contestau „încălzirea glăbală” foloseau ca argument și că uite, ce-i cu frigul și zăpada asta în zona x sau y, când acolo nu s-a văzut până acum zăpadă…

      Oricum, sunt de acord cu ce zici.
      Sunt un pic surprinsă cu nu știai filmul ăsta. :) E foarte fain.

      Răspunde

  8. Posted by Radu on 28/12/2009 at 2:44 pm

    poluare sau nu… dec’83 +13C , dec’89 +13C(?) – tunete si fulgere- ziceau ca e semn ca atunci a fost executia ….. , dec’09 +15C tunete si fulgere – unii zic ca e semn la 20 de ani dupa … altii zic ca poluam. intrebarea mea este: un semn divin sau poluare din ’83 ? sau poate doar un ciclu firesc meteo ? eu cred ca natura se auto-regleaza, omul era in plan de dinainte – referire fac la perioada glaciara. cum o explozie nucleara care a generat noapte glaciara nu a distrus viata, n-o s-o facem noi prea dramatic doar tragand niste basini :-)))) pe care oricum le corectam prin programele eco.
    influente cosmice ? planeta nu sta pe loc in galaxie.

    cat despre agricultura… suntem in România, avem tehnici mai primitive – sau traditionale ? – si cam aceleasi terenuri agricole :P.. btw, agricultura inseamna plante care absorb „codoiu”. doar cu *pârjolul* de toamna e mai problematic – pesemne ca n-ati observat hectare intregi parjolite – e un procedeu folosit anual dupa ce trece vremea culturilor, pt ca la primavara terenul parjolit sa fie arat din nou… si cresc iar plante verzi = fotosinteza = absorbtie de „codoi”. :)

    apropos de dezvoltarea rurala – in programul romanesc sunt incluse si re/impaduririle ;))

    Răspunde

  9. Posted by Radu on 28/12/2009 at 3:35 pm

    revin cu un link util despre agricultura ecologica româneasca – chiar de la sursa – http://www.maap.ro/pages/page.php?self=01&sub=0107 – poate intr-un viitor articol dezbatem tema asta :)

    Răspunde

  10. Radu,
    „unii zic ca e semn la 20 de ani dupa … altii zic ca poluam.”
    De ce n-ar fi ambele, plus cele enumerate de tine mai jos? Nu mă pricep la matematică, dar am impresia că x+y+z nu prea are cum să iasă 0, decât dacă valorile-s negative, și în cazul nostru eu nu le-aș numi așa.

    „eu cred ca natura se auto-regleaza.”
    Pentru mine asta e o certitudine, iar în cazul nostru, autoreglarea „naturii” înseamnă că ne auto-distrugem (ca și civilizație) dacă continuăm așa. Nu e vorba doar de poluare. Mie mi-ar părea rău, am putea mai mult și mai frumos de-atât, dar facem ca țiganul la mal…

    „omul era in plan de dinainte – referire fac la perioada glaciara. ”
    Nu înțeleg. În planul cui?

    „cum o explozie nucleara care a generat noapte glaciara nu a distrus viata, n-o s-o facem noi prea dramatic doar tragand niste basini”
    Normal că n-o să distrugem toată viața de pe planetă, dar nu-i păcat de cele 300 de specii care dispar zilnic de pe fața planetei din cauza noastră? ( nu-o vorba doar de poluare, ci și de distrugerea habitatului și hranei lor prin acțiunile noastre) Ne asumăm rol de zei și hotărâm ce specii trebuie să moară și care trebuie să trăiască.(!?)

    „pe care oricum le corectam prin programele eco.” Hai serios, „le corectăm prin programe eco?! ” Cum se întâmplă asta? Prin minunatul Cap and Trade, cumva?!

    „cat despre agricultura… suntem in România, avem tehnici mai primitive – sau traditionale? ”
    Și asta e „mai bine” sau ” mai rău” ? Puteam să n-avem deloc, sau să avem all-organic, efectele celei intensive din alte părți nu se rezuma doar la locul unde se întâmplă agricultura intensivă. Totu-i legat în lumea asta.

    „agricultura inseamna plante care absorb “codoiu””
    Ne documentăm un pic amândoi cât CO2 absoarbe un hectar de grâu, și cât unul de pădure de foioase?

    „apropos de dezvoltarea rurala – in programul romanesc sunt incluse si re/impaduririle ;)) ”
    Foarte fain, mă bucur. Da’ nu-i mai eficient să nu strici de la bun început, ca să n-ai ce să repari? Dar ii bun și-așa.

    Sărbători fericite asemenea!

    Răspunde

    • Posted by Radu on 28/12/2009 at 3:41 pm

      era un mesaj mai in gluma, nu te-ai prins. am pus niste linkuri mai sus. smile :) lumea nu e asa de neagra pe cat pare.

      Răspunde

      • Nu m-am prins deloc că era un mesaj în glumă, sunt discursuri pe care le auzi zilnic. Dacă nu crezi în ele nu pot decât să mă bucur.

        Nu-i așa neagră, dar nici numai roz. Din păcate.

        Și zâmbesc de fiecare dată când am ocazia, nu-i nevoie să mi se spună să o fac.

        Ai văzut : Food.inc și The Corporation? Le recomand zilele astea. Odată ce identifici problema devine mai ușor să o rezolvi, nu crezi?

        Răspunde

        • Posted by Radu on 28/12/2009 at 5:00 pm

          „Dacă nu crezi în ele nu pot decât să mă bucur” – stai stai.. ti-am dat link catre un tabel cu producatorii ecologici autohtoni din Timis – verificabil – poate chiar le gasesti produsele prin piete – de-aia ti-am dat linkul, sa te informez, nu sa te contrazic.

          Răspunde

      • Posted by Radu on 28/12/2009 at 3:57 pm

        ce ma amuza cand cineva insista sa aiba dreptate :) am si eu parerile si certitudinile mele – unele coincid cu ale tale, dar nu inseamna ca voi spune „wow, ai dreptate” :) n-o sa fac niciodata asta pentru ca nu imi sta in fire. expresia cu „basinile” recunoaste ca e haioasa :-)))) eu am auzit-o de la altcineva, n-am inventat-o eu

        Răspunde

        • Cum ți-am mai spus, si unele din părerile tale coincid cu ale tale, și la fel, n-am să le repet, fiind deja expuse.

          Am impresia că te nemulțumește felul în care funcționează un blog. Sau poate doar blogul meu. Hai să-ți zic (încă odată, cu alte cuvinte) cum văd eu treaba.

          E ca și când aș scrie o părere de-a mea pe un perete, într-un spațiu public, la vederea tuturor care trec pe acolo. Cineva care trece poate fi de acord cu mesajul de pe perete sau poate să nu. În ambele cazuri, poate completa pe marginea a ce am scris inițial, sau poate alege să nu.
          Pe lângă cei care au o părere referitoare la ce am scris, persoane care probabil că știau din prealabil câte ceva despre subiect, mai sunt, poate, alții care fie n-au auzit de subiect până atunci, sau au auzit cu totul altceva, și au posibilitatea să mai audă ceva nou față de ce știau deja. Sau nu.
          Nu e necesar ca ei să lase o urmă, să scrie și ei pe perete, dar e posibil ca ce am scris eu și tu să lase o urmă în ei. Și-atunci fie că am eu dreptate, sau tu sau altcineva care a scris pe perete, sau nimeni, ceva s-a schimbat în cineva. Sau nu. Dar…it’s worth a try :)

          Răspunde

          • Posted by Radu on 28/12/2009 at 5:16 pm

            am programat bloguri, stiu cum functioneaza :) denumirea blog e doar o conventie. sa nu se confunde cu „website”
            ma nemultumeste numai ca daca cineva comenteaza contra – e nevoie de o poveste intreaga in comentariu la comentariu. O data ce ti-ai expus deja parerea in articol – deci este clara parerea ta – articolul de baza, mai frumos ar fi sa lasi cititorii sa comenteze, sau sa intervii strict cand e cazul. discutiile aprinse pe larg le putem avea in alta parte, chiar la un ceai :) in felul asta daca am pune pe perete ar iesi …. exact ca la campania electorala. mai rupem afisele, lipim altele peste, mai desenam mustati..

            si ma mai nemultumeste critica in lipsa de informare in prealabil, de-aia ti-am dat link catre MAAP – vis-a-vis de „dezvoltarea rurala” – ca s-a modificat topicul din comentarii… crede-ma ca asociatiile eco inainte sa protesteze se mai si documenteaza, si pe teren.

            Răspunde

      • Posted by Radu on 28/12/2009 at 4:00 pm

        despre teoria semnelor presupus divine din ’89 cand a tunat si fulgerat de Craciun, si acum, la 20 de ani, ce parere ai ?

        Răspunde

Lasă un răspuns către Irina Anulează răspunsul