Astăzi servim: Ciuperci pane!

Zise și friganele de ciuperci

(Articol din ciclul „Utile”)

Asta pentru că după o căutare rapidă pe Google n-am găsit nici o rețetă care să mă mulțumească. Și-am zis: las’ că le arăt eu lor!

Folosiți cu încredere:

  • Ciuperci champignon proaspete – 500 g
  • două ouă
  • câțiva stropi de sos de soia (după gust), sau sare
  • piper proaspăt măcinat
  • vreo doi pumni de făină de grâu
  • doi pumni de pesmet
  • un pumn de susan

Poze de pe mărețul Gugăl

Am tăiat ciupercile în sferturi, cu codiță cu tot. Mergea și să le tai în jumătăți sau chiar deloc, dar au fost tare drăguțe așa, mici-mici. Am pus apă la fiert, cu niște sare. Odată ce-a dat în clocot am pus ciupercile și le-am acoperit. Nu le-am lăsat să fiarbă mult, chiar nu e nevoie. Vreo 5 minute e suficient. Probabil că se poate sări de tot peste etapa asta, dar riscați să-și lase ciupercile toată apa în interiorul pane-ului, și nu cred că vă doriți asta.

Le-am scos și le-am lăsat în strecurătoare până s-au scurs bine de apă și le-am pus pe o farfurie cu un șervet.

Apoi operațiunea împănarea la care m-a ajutat Gab:

Intră în scenă 3 vase: unul cu făină, unul cu ouăle ( bătute bine + sos de soia sau sare + piper), al treilea vas cu pesmetul amestecat cu susan.

Se trec ciupercile prin făină, apoi prin ou, apoi prin pesmetul cu susan. Dacă aveți o pungă curată (eu n-am avut), puteți pune pesmetul și susanul în pungă, iar ciupercile trecute prin ou în aceeași pungă pe care să o scuturați bine, ca să se prindă pesmetul de ciuperci. Așa scăpați mult mai rapid :D

Odată împănate se prăjesc în ulei încins, până se rumenesc frumos. Cam asta a ieșit:

Poză făcută de Eniko. Mersi fain! :D

Noi le-am mâncat cu cartofi piure. Credeam că n-o să ne prea săturăm, dar am mâncat trei persoane din ele, au mai și rămas, iar noi am stat după masă o oră cu burțile pline în sus, fără să putem să ne mișcăm…

5 responses to this post.

  1. Posted by garajpinkfreud on 03/12/2009 at 2:01 pm

    vrem si noi!!!!!!!

    Răspunde

  2. Posted by bogdanul on 03/12/2009 at 7:18 pm

    Bune-bune ciupercile pane :)

    Răspunde

  3. Posted by LT on 03/12/2009 at 11:38 pm

    Si mie asa o foame acum , si poza arata asa bine . Trebuia sa dau eu peste un articol cu mancare :|

    Răspunde

  4. Astazi servim: Mi-e tare dor de tine, na!

    Răspunde

Lasă un răspuns

