Necesitățile ursului

Recunoașteți melodia?

Am ascultat-o ieri de nenumărate ori, nu mă mai satur de ea. Mergând pe stradă îmi cânta în cap și la un moment dat de-abia m-am abținut să nu încep să dansez, trecând pe podul peste Bega. Da, știu, îs nebună. Dar trebuie să recunoaștem, tuturor ne place la nebunie. Mă întreb, câți dintre voi ați ascultat textul? Eu, până ieri, nu l-am prea băgat în seamă.

Look for the bare necessities
The simple bare necessities
Forget about your worries and your strife
I mean the bare necessities
Of mother’s nature recipies
That bring the bare necessities of life

Wherever I wander,wherever I roam
I can’t be fonder of my big home
The bees are buzzing in the trees
To make some honey just for me

You look under the rocks and plants
And take a glance at the fancy ants
Then maybe try a few
The bare necessities of life will come to you

Look for the bare necessities
The simple bare necessities
Forget about your worries and your stife
I mean the bare necessities
That’s why a bear can
rest at ease
With just the bare necessities of life

So just relax, yeah
in my backyard
If you act like the bee acts
You’re workin’ too hard

Don’t spend your time just lookin’ around
For something you want, can’t be found
You find out you can live without it
And go along, not thinking about it
I’ll tell you something true
The bare necessities of life will come to you

They’ll come to you, they’ll come to you
They’ll come to you, oh yes!

Mi se pare că melodia asta simpatică vorbește despre ceva ce nu prea e acceptat în cultura mainstream: faptul că poți să trăiești fain fără să te strofoci prea mult. Spre deosebire de fabula cu greierul și furnica, de exemplu, unde greierele, care nu face altceva decât să cânte toată vara, e condamnat de furnică, educatoare, învățătoare, părinți și președinți.  Dar nu zice nicăieri cum se descurcă greierul până la urmă. Eu tare cred că nu moare de foame. Dar de fapt chiar și în fabula asta, greierul e cel simpatic și furnica-i a naibii.

-“Pe cuvânt de lighioană,
voi plăti cinstit cucoană,
cu dobânzi, cu tot ce vrei!…”
Dar Furnica, harnică,
are un ponos al ei:
nu-i din fire darnică
şi-i răspunde cam răstit:
-Astă-vară ce-ai păţit?

Am impresia că marea majoritate a oamenilor civilizației noastră se  regăsesc în comportamentul furnicii, nu al greierului. Cu toate astea, cred că un motiv pentru care ne sunt simpatice anumite personaje e că ne dorim să fim ca ele. Cred că toți ne-am dori să „rest at ease”. Și-atunci de ce să nu facem cumva să trăim așa cum ne dorim, și să nu amânăm trăitul pentru „la pensie”?

P.S.: versurile de sus sunt de la varianta lui Louis Armstrong a cântecului „Bare Necessities” și cred că sună de zece ori mai fain decât cea din Cartea Junglei. Vorba lui Gab: cea din animație parcă e pâine albă, în comparație cu a lui Armstrong, ca o pâine neagră plină de grăunțe. Iami :D

8 responses to this post.

  1. Posted by armin on 04/11/2009 at 5:27 pm

    ce frumos! fain!

    Răspunde

  2. Cine imi permite ? Sa imi vad de „bear necesities” si sa traiesc intre oameni nu in padure sau la manastire. Chirii, taxe, garduri, proprietati.

    Răspunde

    • Posted by Gab on 05/11/2009 at 6:07 pm

      Dacă ești suficient de norocos să ai o locuință a ta, libertatea poate fi destul de mare. Mâncarea e relativ ieftina, mai ales dacă te mulțumești doar cu alimente de sezon (luate din piață) și cu mai puțină carne…

      Răspunde

      • Posted by Gab on 05/11/2009 at 6:16 pm

        Și astea de mai sus le spun în ipoteza în care dorești să rămâi la oraș, chiar și într-un apartament.

        Dacă te hotărăști să te muți la sat atunci poți și să-ți crești singur mâncarea.

        Și atunci chiar că nu-ți mai trebuie bani decât de impozitul pentru casă și teren… care e mai mult simbolic, ca să ținem minte că defapt toate proprietățile noastre nu sunt defapt ale noastre, ci ale statului, care în mărinimia lui ni le închiriază atât de ieftin. Dar divarghez.

        Ideea-i că deocamdată ai o gamă destul de largă de posibilități, numa să ai cu cine. Că singur nu prea-i fain. Asta-i buba, zic eu.

        Răspunde

  3. Posted by bogdanul on 06/11/2009 at 3:19 pm

    …Am văzut o Dacie verde pe care scria: Noi suntem prieteni cu natura :):)

    Răspunde

  4. Posted by Ovi on 13/11/2009 at 11:38 am

    Apropo de greiere si furnica, zilele trecute mi-a zis un coleg un banc.
    Vine primavara, ies greierele si furnica din culcusul de peste iarna si se apuca fiecare de ce stia sa faca: greierele isi ia chitara si incepe sa cante iar furnica incepe sa munceasca. Dupa o luna se intalnesc din nou. Greierele: Salut furnica, ce mai faci? Furnica: Ei, uite si eu cu munca. Dar tu? Greierele: Eu cu chitara mai mult asa, am o auditie maine si ma pregatesc de un concert. Dupa doua luni de zile iar se intalnesc. Greierele: Salut furnica, ce mai faci? Furnica murdara pe maini, obosita de munca isi ridica privirea: Salut greiere, uite cu munca, trudesc pentru la iarna. Da` tu ce mai faci? Greierele:Pai eu cu chitara mai mult, acuma am un concert la Monte Carlo, dupa aia unu la Paris si mai pregatesc alte cateva. Furnica: bine, bine vedem noi la iarna! La sfarsitul verii se pregatesc amandoi de iarna, greierele vine cu un X5. Furnica il intreaba: Ce mai faci greiere? La care greierele raspunde: uite, am venit sa ma odihnesc un pic ca mai am un concert si dupa aia ma pregatesc de iarna. Tu ce mai faci? La care furnica:Uite is obosita de cat am lucrat asta-vara, da` auzi! daca te intalnesti cu unu` Toparceanu, sa-i zici ca imi bag p–a in fabula lui!

    Si la asta cu bare necessities: am citit o stire anul trecut parca, cum ca nush ce institut de statistica din SUA a calculat ca daca am lucra jumatate din timp, am putea trai la standardul de viata din SUA din anii `50. E drept ca atunci nu exista internet, abia se inventase tranzistorul si televiziunea in culori, vacantele peste hotare erau mai putine dar nu se poate spune ca oamenii traiau prost in vremurile alea.

    Răspunde

Lasă un răspuns

