Cronica unei glezne strâmbe

Sau ce pățești când nu te-oprești

200199702-004

Nu-i mai fain așa...

Sâmbată seara, săptămâna trecută, Surduc. Entorsă când mi-a fost lumea mai dragă, dar nu m-am oprit. Asta după ce cu o săptămână înainte m-a ars soarele de-am ajuns acum la al 3-lea strat de piele care se cojește pe genunchi.  Acum am încă un motiv să mă plâng și-o fac în public și în scris, deși în mod normal mi-aș da palme dacă m-aș auzi că-mi plâng de milă. Dar căldura și toate cele m-au răpus, eu am cedat iar bilețelele de însănătoșire grabnică sunt binevenite (însoțite de bomboane și flori, dacă vreți).
Deci:
ascultați la mine, că eu n-am ascultat de alții mai înțelepți. Când faceți entorsă (=călcat strâmb+ sucit gleznă+durere de-ți vine să urli) ….opriți-vă și puneți gheață. Sau apă rece, bere rece, înghețată sau spanac congelat, orice. Dar în primu’ rând opriți-vă din ce făceați. Normal, câte-odată nu se poate, și atunci corpu’ e destul de deștept și înțelegător cât să dea părții vătămate un răgaz, până POȚI să te oprești. Adică glezna, încălzită, mai face față durerii încă o vreme, până te oprești.
Eu nu m-am oprit. Nici duminică, nici săptămâna asta. Am mers pe pe jos, am mers cu bicicleta, deși glezna îmi e umflată ca un balon, și mă întreb cât de tare se mai poate întinde pielea înainte să plesnească. S-a și învinețit, da’ parcă n-aș intra în detalii de-astea de estetică, mi-e mie suficient de nașpa.
Ieri, trezindu-mă cu glezna îndurerată, am încercat să fac ce spune doctorul. Repaos. Nu m-am dus la lucru, am stat în pat. Am văzut un film, am mâncat pâine cu unt. Nici un efect semnificativ. Seara am ieșit din nou, pentru că de durut nu mă mai durea. Toate bune. Dimineața – glezna aproape dezumflată. Eu, văzând așa minune, hop pe bicicletă și la lucru. Dar cum nici o minune nu durează prea mult, toate necazurile s-au reîntors odată cu reîntoarcerea mea la datorie. Plus căldura asta…voi mai puteți?

...decât așa?

...decât așa?

Doi litri de apă băuți în tri ore, plus un litru de apă rece pe partea vătămată. Degeaba. după prânz, rămasă singură la birou, am simțit totul mai acut. Îmi vâjâia capul, îmi furnica glezna, îmi venea să sparg ceva. Și-am plecat, cu gândul să mă opresc din nou, de data asta mai durabil. Așadar…Am mers la doctor. Nimic nou: Repaos, domnișoară, că altfel nu trece! Și o fașă elastică. Zis și făcut: pedalare până la cea mai apropiată farmacie, cădere a lanțului de vreo 3 ori, punerea lui înapoi – în soare și în bătaia claxoanelor camioniștilor… Ăsta nu-i repaos, zic. Așa că apelez la măsuri și mai extreme: îmi iau înghețată la flacon mare, doar-doar se mai ridică nivelul de mojo. Încă o cădere a lanțului, de data asta aproape de casă, nu l-am mai pus. Mi-am pus în schimb fașa magică, strâns, să-mi sugrume picioru’. Cu ce-o să mă încalț încă nu știu. Cert e că înghețata nu mi-a fost de mare folos, în schimb un telefon și Mișu care toarce lângă mine au făcut mult bine. Da, m-a auzit că vorbesc de el și a plecat să prindă o muscă. Se pare că nu-i place atenția în zilele toride.

Dar să revenim la mine.

Așa am pățit pentru că nu m-am oprit la timp. Acum aș fi putut să scriu despre altceva, am destul de multe drafturi mult mai utile și mai pline de învățăminte decât  lamentarea mea actuală. (da…drafturi care oricum n-ar fi ajuns prea curând articole, pentru că aș fi făcut alte chestii mai faine în timpu ăsta…)

Am recitit ce-am debitat și cred că mă voi opri, voi apăsa pe publish și-mi voi trage două palme, căci nu-i în regulă să mă plâng în halu ăsta, și încă în public…


Bookmark and Share

9 responses to this post.

  1. Posted by annemarkovici on 17/07/2009 at 7:06 pm

    Sper să-ţi treacă repede, Irina! Eu jucam volei cu entorsă acu 10 ani :) Am găsit vreo 5 poze cu tine din clasa a 12-a de la Lenau :))

    Răspunde

    • Posted by Irina Tomici on 17/07/2009 at 8:48 pm

      :) multzam, si eu sper sa treaca repede. volei cu entorsa…si in cat timp ti-a trecut? eh. de fapt tin minte ca si mie imi treceau mult mai repede entorsele acu 10 ani :))

      Răspunde

  2. Posted by Mona ( martor) on 17/07/2009 at 10:37 pm

    Ce Pateshti cand nu Te-opreshti din Beut :))

    Răspunde

  3. Criza, criza, criza…Peste tot se vorbeste de asta! :| Ok, nu te-ai plictisit?
    Si ce poti sa faci?
    Uite o alternativa:
    hai sa concepem un playlist anti-criza, anti-politica de 2 lei, anti-manipulare si prostire în masa.
    Sa vedem cine câstiga! :D

    http://roxannetrohmaniac.wordpress.com/2009/07/20/stereophonics-reteta-galeza-pentru-criza-i-think-not/
    Da-o mai departe. :D

    Răspunde

    • Actually, Roxanne, mie-mi place criza. Am mai zis-o și o repet. Plus că deja i-aș spune recesiune. Nu m-am plictisit, e distractiv, se întâmplă o grămadă de chestii faine iar oamenii devin mai creativi și învață să devină mai independenți de politica de 2 lei, de manipularea și prostirea în masă, independenți în general. Just my humble opinion. :D

      (Ți-am răspuns deși sunt destul de sigură că n-o să revii să citești răspunsul – din motive destul de evidente, zic)

      Răspunde

      • Sorry că am fost pe lângă, era un fel de ‘spam’ ca să zic aşa, menit să adune lumea să recomande melodii şi să le şi voteze. :D
        Nu ştiu dacă ai urmat linkul, dar dacă ai intrat mi-ar fi plăcut plăcere să laşi acolo o scrijelitură cu o melodie care crezi că pică bine în vremurile astea. :)

        Răspunde

        • Posted by Irina Tomici on 20/07/2009 at 4:02 pm

          M-am prins ca era un fel de spam, am urmat linkul. Poate că o să las si-o melodie, un pic mai târziu. Poate. :)

          Răspunde

  4. Posted by adi on 20/12/2009 at 2:38 pm

    plsz cum faq sa scap cel mai repede de o entorsa :-? ca am fost pe derelush si mam dat cu sania miam prins picioru la snaie si ma doare de numai pot
    aParintii am obliga sa mer si sa fac exercitii eu am paqtito ieri si azi ma pun sa ma misk „kik ma fac bine” e adevarat am pus compresie cu vin si pane e bn ? app ce tre sa fac ???? plsz ajutatyma dak styyty cum pot merege cat mia curand am treaba mult :)) :> hy plsz help :P

    Răspunde

    • Adi, ce pot sa-ți zic e ce mi-au zis și mie alții. Să stai cât mai liniștit o vreme, câteva zile, sa nu te miști prea mult. Pune-ți o fașă strâns în jurul gleznei. Dacă te doare tare, cere Diclofenac la farmacie, dă-ți prima oara cu de-ăla, după aia pune fașa. De compresă cu vin n-am auzit. Eventual mergi la doctor. Fără supărare, da’ ai tăi ar trebui să se informeze un pic înainte să-ți zică să te miști dacă ai entorsă. Na, acuma nici io nu-s expertă, doar pățită. Ia o carte, stai în pat și citește :)

      Răspunde

Lasă un răspuns

