Holding hands

A fost GayFest la Bucuresti. La noi a fost asta. Afis homofob al unei organizatii de extrema dreapta in mijlocul orasului, intr-un spatiu de afisaj cu usa si cheie, in care nu poti afisa decat daca ai autorizatie de la cineva de la primarie. Unii inca se bat cu pumnul in piept cu timisoara, oras european, cu oameni open-minded si toleranti. Poate ca asa a fost odata. Asa am auzit de la bunici. Acum insa…mi-e teama ca a ramas doar legenda.

E ciudat cata lume reactioneaza negativ cand aud de homosexuali (sau alte minoritati, for that matter). Mai ales ca majoritatea spun ca „ei n-au nimic cu ei, cata vreme nu se exprima in public, la parade.” N-am asistat la nici un gay-fest, dar mie mi se pare ca nu se intampla nici o orgie, nimic care sa faca parintii sa acopere ochii copiilor. Din contra. Ce vad sunt oameni zambitori, luminosi si colorati, asa cum imi plac mie si cum m-ar bucura sa fie cat mai multa lume, in fiecare zi.

In Berlin am vazut o chestie faina, chiar in centru, la intrarea in parcul lor cu tei: o cutie/camera de beton cu o ferestruica mica. Te atragea ferastruica aia ca un magnet, sa te uiti in interiorul cutiei. Si m-am uitat. Nu puteam sa ma uit in stanga sau dreapta, asa mica era ferastruica. Vedeam doar un ecran de televizor unde rula un filmuletz alb-negru, in loop. Erau doi tipi, frumosi de mama focului, care se sarutau. Si se sarutau intr-una, in loop. Era atata tandrete in sarutul lor, si atata iubire, incat nu cred ca ar fi putut sa nasca un sentiment negativ nici in cel mai homofob dintre homofobi! ( sau poate ca iarasi vorbeste naivitatea din mine).


„Why is it that, as a culture, we are more comfortable seeing two men holding guns than holding hands?”

~Ernest Gaines

Nota: „Cubul” ala din Berlin se numeste  Gay Holocaust Memorial Monument,  a fost creat de artistii  Michael Elmgreen si Ingar Dragset si a fost inaugurat in 28 mai 2008. Link. Filmuletul aici.

Pozele de la GayFest sunt de pe gramo.ro si oanamarrria.wordpress.com.



Bookmark and Share

2 responses to this post.

  1. Posted by alex on 28/05/2009 at 8:50 am

    nu am nimic cu ei…chiar nimic…dar nu stiu si drept e ca nu am vazut filmuletul tau…cum naiba poate sa fie frumusete si tandrete in tabloul „doi barbati sarutandu-se”…

    Răspunde

Lasă un răspuns

