Bicicleta, pericol national

Asta la Bucuresti. In Timisoara au mai trantit niste piste, ca vezi-doamne suntem fruntea. Piste peticite, vopsite din loc in loc, pe trotuar. Piste pe care nu ajunge sa pedalezi de 3 ori ca zice „Stop”. Inseamna ca ai intalnit vreo statie de autobus. Sau poate doar o bordura mai inalta. Am testat azi pista de pe Tache Ionescu, dar zau daca ma mai dau vreodata pe acolo! Unde nu scrie stop, sunt pietoni. Daca ii atentionezi ca stau pe pista de biciclete, iti rad in nas, si mi se pare normal! Pai asta-i pista?!

Normal…toata lumea zice ca nu-s fonduri, ca e criza recesiune, ca e mai ieftin cum au facut ei. Dar oare…decat sa dati putini bani pe ceva ce nu va fi niciodata folosit, nu mai bine sa nu dai nimic (pana la niste idei mai eficiente)? Parca e mai economicos atunci, da’  n-ar mai fi banatu fruncea.

„Si s-astepti cuminte clipa-n care tot se va schimba…”

Nota: (pentru cine nu ma cunoaste): Versu’ de mai sus e folosit cu ironie.


Bookmark and Share

14 responses to this post.

  1. Posted by elvis on 21/05/2009 at 11:54 pm

    da..irina nu prea avem ce face decat sa continuam sa pedalam.. este trist k avem fuga aceasta in sange..de a ajunge mai repede „acooloo”..nu conteaza unde..dar acolo.. si aici intervine masina.. :(
    este asa de frumos o plimbare cu bicicleta..sa vezi seara ce liniste..este..
    superb..superb..
    succes..ar fi bine sa nu incetam sa..vorbim..sa actionam!.

    Răspunde

  2. JESSUS… Tie chiar iti place sa te plangi din orice???
    Un text mai bun suna „in sfarsit avem piste…”
    Mi-e sila, dar hey, asta e natura noastra a romanilor, sa ne plangem, sa blog-uim sa urlam si sa tipam in speranta ca ne baga cineva in seama…
    ESTE ADMIRABIL CA IN TM SE POATE CIRCULA PRIN CENTRU, PE PISTE SI MAI ALES PE UNDE AI CHEF… vad ca ti-ai dezvoltat o afinitate pt Amsterdam…ei bine…cu pasi mici ne apropiem de orasul ala.
    Poate te raszgandesti si iti modifici acest text absolut INFECT!
    PS: daca dai de pietoni pe pista, intra naibii in ei, a II-a oara nu o sa mai calce acolo. Vezi vre-o masina…ridica piciorul si pleaca cu oglinda ei…vre-o groapa? pune mana de la mana cu prietenii tai si ia de la Practiker un sac de ciment…(garantat rezolva problema)…
    Ce-ti mai lipseste tie in schimb sunt cateva milioane de neuroni (ca se plictiseste unul singur acolo) …

    MI-E SILA…NICI NU STIU DE CE AM INTRAT PE BLOG-UL ASTA!!!…dar hey…ti-ai atins scopul…traiasca publicitatea negativa…

    Răspunde

    • Posted by Cristian Belinte on 22/05/2009 at 12:15 am

      ha ha ha…
      absolut genial!!!

      Răspunde

    • Posted by Irina Tomici on 22/05/2009 at 12:26 am

      Dap, publicitatea negativa…
      numa cu asta ma ocup
      Cat despre neuronul meu singurel sta acuma si se intreaba de ce ma deranjez sa-ti raspund la comment. Probabil ca o sa se prinda de ce – cand o sa ajungem ca Amsterdam-ul. Sunt curioasa de cate ori s-au repezit acolo biciclistii sa dea peste pietonii ce le stateau in cale pana au ajuns la stadiul in care sunt acum (pasnici si calmi).

      Răspunde

      • ei bine, habar n-am de ce te chinui sa imi raspunzi. Cat despre trip-urile mele, tin sa te avertizez ca am cam stat destul de mult acolo…si pasiunea „ciclistiilor” era sa intre in pietonii pierduti sau turistii rataciti. Ciudat ca nu ai observat asta daca ai trecut pe acolo. Si eu am fost lovit de un biciclist pt ca eram gura casca in fata muzeului Van Gogh :)) … mi-am recunoscut vina si m-am cules si am plecat…
        Cat despre postari pe „forum-uri”, accepta-ti critica acuma…nu eu te-am pus sa te promovezi pe ceva abstract pt tine.
        Vorbesti vorbe si povestesti povestiri. Habar n-ai nimic despre lumea reala…sincer…si nu o spun ca sa te jignesc (cred ca este ULTIMA mea pasiune)…vreau doar sa terminam cu vaicarelile astea idioate si daca nu ne convine ceva sa trecem la fapte. Sa ne bucuram de ce avem si cat avem.
        Daca nu iti convine ca iti raspund direct pe blog…scrie-mi pe mail direct…sa nu ne „certam” public.
        Pe bune acuma…sunt SATUL de interventii de dragul de a interveni!!!
        Vrei sa faci ceva constructiv??? Scrie-mi un mail si iti fac o propunere incotro sa iti lansezi obiectiile.
        Mi se pare chiar patetic sa scrii asa ceva si mai apoi sa cauti aprobare in randul oameniilor care au incercat sa „construiasca” aceste facilitati.
        O seara perfecta iti doresc…si fara resentimente
        PS: in momentul in care iesi in public, asuma-ti criticiile cu demnitate (ceea ce aparent ai facut pana acuma…deci admiratia mea)

        Răspunde

        • Posted by Irina Tomici on 22/05/2009 at 3:49 pm

          Ti-am raspuns pe mail. Copiez aici doar un fragment din ce ti-am scris, pentru ceilalti colegi de pe grupul Masa Critica TM care poate gandesc ca imi promovez blogul pe cai “abstracte”
          Ai spus: “nu eu te-am pus sa te promovezi pe ceva abstract pt tine.” Grupul de discutii al Masei Critice din Timisoara nu e nici pe departe ceva abstract pentru mine. Merg de mult la Masa Critica, ma implic cat pot in promovarea bicicletei ca mijloc de transport, cunosc personal pe multa lume prezenta pe acel grup, asa ca nu vad de ce nu as “promova” o parere de a mea pe acel grup. Puteam sa mai scriu odata sau sa dau copy paste…atunci nu o luai ca promovare a blogului. Daca faceam asa, la fel imi raspundeai? ( stai linistit…nu fac nici un ban din blogu ala. Singurul beneficiu pe care mi-l aduce e ca pot sa-mi pun ideile in ordine, si sa le impartasesc cu prieteni si poate cu necunoscuti.)
          O seara frumoasa si tie!

          Răspunde

  3. Posted by Bibi on 22/05/2009 at 11:43 am

    Hello Irina,
    E ok ca ai observat problemele cu pistele de bicicleta, oricine se da pe ele va avea motive de critica.
    Insa nu sunt chiar asa de imposibil de folosit precum sugerezi. Eu locuiesc in zona si le utilizez zilnic, fara probleme majore. E normal sa ai mesaje de avertizare cand traversezi o statie de autobuz sau o alta strada, doar nu vrei sa treci in viteza si sa te ia unul pe capota sau sa lovesti vreun pieton. Pista de vis-a-vis de politie e super ok, cam ingusta (a fost gandita pt un singur sens) dar perfect practicabila. Cea de pe partea politiei pare intr-adevar facuta la misto, nu prea am vazut pe nimeni dandu-se pe ea.
    Cat despre pietonii de pe pista, da, sunt unii care trec pe ea, dar se vor invata sa-si respecte partea lor de trotuar dupa ce sunt avertizati sau chiar „frecati” de unii ciclisti mai hotarati. Ce sa faci, unii nu prea au vazut din astea pe la ei pe la tara..
    Sa nu uitam ca pana nu demult nu aveam deloc piste. E totusi un inceput, semn ca lucrurile incep sa se miste, sa se faca ceva si pt noi. Suntem insa in Romania, iar aproape toate lucrurile sunt facute in tipicul mod balcanic. Parerea mea este ca totusi e de apreciat si ce s-a facut si trebuie sa ne folosim de aceste piste, altfel demonstram ca… nu ne trebuie!

    Răspunde

    • Posted by Irina Tomici on 22/05/2009 at 12:07 pm

      Nu spun ca sunt imposibil de folosit, ci ca sunt incomod de folosit, iar daca municipalitatea sustine ca vrea sa incurajeze mersul pe bicicleta, trebuie sa vina cu solutii mai bune decat cele existente. Exista si piste de biciclete ok in timisoara, le apreciez, si apreciez faptul ca ele exista. Intr-adevar pietonii si soferii care parcheaza pe ele pot fi educati. Nu-i asta probema mea. Problema mea..pur personala, e ca am impresia ca pistele astea de pe tache ionescu sunt facute numai de dragul imaginii. Nu incurajez pe nimeni sa faca la fel, dar eu voi continua sa merg pe carosabil atunci cand mi-e incomod sa merg pe pista.
      In alta ordine de idei: cred ca stiti ce au facut in Viena cu problema traficului: In loc sa lateasca carosabilul, l-au ingustat, facand piste de biciclete. Au interzis parcarea prin centru iar amenzile pentru parcat aiurea au devenit foarte usturatoare si se si aplica. Faptul asta, plus pistele bine facute, a incurajat oamenii sa mai lase masina in favoarea bicicletei.
      Stiiiiu, stiu…nu suntem in Viena, suntem romani si ” cum sa ni se ia din carosabil, cum sa ne limiteze circulatia cu masinile, nu mai traim pe vremea lui Ceashca!” Dar pietonilor de ce li se ia din trotuar? Oh well, putem discuta la infinit :).
      Mersi pentru reactie!

      Răspunde

  4. Posted by ily on 22/05/2009 at 3:41 pm

    Offff vreau si eu lume suparata care sa-mi comenteze pe blog.. is atata de draguti. :D

    (stiu ca de obicei nu comentez si si acu e off-topic, da nu m-am putut abtine)

    Răspunde

  5. hihi! si eu apar in videoclipul asta a lui viorel ilisoi, acolo la inceput. A fost filmat la protestul impotriva interzicerii bicicletelor in parcuri. Si eu sunt nemultumita de starea pistelor din bucuresti, borduri imense peste tot, trebuie mereu sa-mi intrerup avantul din cauza lor, pietoni nesimtiti, care ma si injura…eh, asta e. evoluam noi in cativa ani, eu sunt optimista. :)

    p.s. Nobody Inside, inteleg ca vaicarelile nu sunt constructive, dar chiar sa fii atat de inversunat din cauza asta? Peace, man!

    Răspunde

    • Posted by Irina Tomici on 28/05/2009 at 10:29 am

      Haha! si eu sunt optimista, in fact. Da’ cineva tre sa sesizeze si sa zica daca ceva nu-i in regula, ca altfel parem (?) natzie de brain-washed. Avem si piste ok in tm, am mai spus-o si da…e un inceput :D
      Iar cu Nobody Inside am rezolvat-o pe mail. Nu-i asa de rau cum pare :P

      Răspunde

  6. Posted by Irina Tomici on 28/05/2009 at 11:40 am

    haha, ai dreptate. Urmand aceeasi logica, ma bucura ca si comentariul lui Nobody inside si pistele de bicicleta sunt reactii la ceva, iar mie imi plac reactiile :P

    Răspunde

Lasă un răspuns

